تماس با ما :
09127423874
9:30am - 6:00pm

چاپ جعبه

چاپ جعبه در دنیای پر رقابت امروز برای ارائه محصول خود بسیار اهمیت دارد. جعبه و یا به طور کلی بسته بندی اولین تجربه فوق العاده مشتریان در برخورد با محصول است. مشتری باید جذب یک بسته بندی چشم نواز شود و برای خرید محصول راغب گردد. چاپ جعبه های شیک و جذاب نگاه ها را به سوی خود جلب میکند، پیام برند را در گوش مخاطب زمزمه می کند و باعث می شود حس و حال خوبی را تجربه کنند.

این که بدانید به چه ترفند، مجالی برای عرض اندام در میان رقبا بیابید و کاری کنید که محصولاتتان در ویترین فروشگاه ها خوش بدرخشد بسیار دشوار است اما اگر نکات طراحی و چاپ جعبه های مقوایی را آویزه گوشتان کنید می توانید اطمینان یابید که محصولاتتان در میان انبوه کالاها متمایز و متفاوت ظاهر خواهند شد.

چاپ جعبه: چاپ جعبه در دنیای پر رقابت امروز برای ارائه محصول خود بسیار اهمیت دارد. جعبه و یا به طور کلی بسته بندی اولین تجربه فوق العاده مشتریان در برخورد با محصول است. مشتری باید جذب یک بسته بندی چشم نواز شود و برای خرید محصول راغب گردد.

چاپ جعبه های شیک و جذاب نگاه ها را به سوی خود جلب میکند، پیام برند را در گوش مخاطب زمزمه می کند و باعث می شود حس و حال خوبی را تجربه کنند. این که بدانید به چه ترفند، مجالی برای عرض اندام در میان رقبا بیابید و کاری کنید که محصولاتتان در ویترین فروشگاه ها خوش بدرخشد بسیار دشوار است اما اگر نکات طراحی و چاپ جعبه های مقوایی را آویزه گوشتان کنید می توانید اطمینان یابید که محصولاتتان در میان انبوه کالاها متمایز و متفاوت ظاهر خواهند شد.

بسته بندی آخرین تیری است که از چله کمانتان رها می شود تا محصول خود را به فروش رسانید البته مشروط بر اینکه در حین طراحی و تولید بسته بندی خلاقیت به خرج داده، دقیق و حساب شده عمل کنید.بسته بندی و چاپ جعبه در بهترین تعریف به عنوان یک سیستم هماهنگ توصیف می شود که هدف از آن آماده سازی کالا جهت حمل و نقل،توزیع، انبارکردن، فروش و مصرف است.

در چاپ جعبه های خود هیچ گاه از روی محصولات رقیب خود کپی برداری نکنید در مقابل امتیاز اصلی محصولات رقیب و همچنین شباهت ها و تفاوت های بین آنچه رقیب شما به مشتری ارائه میدهد و برند خود را شناسایی کنید. چاپ جعبه و بسته بندی محصولات باید ساده و در عین حال گیرا باشد همچنین استفاده آسان کودکان و بزرگسالان هر دو باید در طراحی بسته بندی مورد توجه قرار گیرد.

نکات مهم در طراحی بسته بندی و جعبه

 1 - سعی کنید طراحی بسته بندی خود ساده، شفاف و گویا باشد تا بتواند در کسری از ثانیه توجه مصرف کننده را به خود جلب کند. یادتان باشد اغلب مصرف کنندگان پر مشغله هستند پس سعی کنید زندگی شان را کمی آسان کنید.

2 - استفاده از بخشی از محصول در طراحی بسته بندی میتواند جذاب باشد و مشتری را برای خرید محصول شما را راغب کند.

3 - سعی کنید اطلاعات محصول، نحوه استفاده و... برروی جعبه درج نمائید. زیرا دادن اطلاعات مفید و راهنمایی کردن مصرف کننده در فروش محصول بسیار تاثیر دارد.

انواع جعبه های مقوایی:

چاپ جعبه دنیای بسیار گسترده ای دارد به طوری که به جرات می توان گفت تمام صنایع به متخصص و طراح بسته بندی نیاز دارند. صنایعی مانند تولیدکنندگان محصولات دارویی، تولید کنندگان محصولات آرایشی بهداشتی، تولید کنندگان محصولات یدکی خودرو، تولید کنندگان مواد غذایی و ... به بسته بندی برای ارائه محصول خود نیاز دارند چاپ جعبه و طراحی بسته بندی با توجه نوع محصول انجام می شود محصولاتی که بهداشتی یا خوراکی هستند در مقواهای بهداشتی و یا ایندربورد بسته بندی و چاپ می شوند.

مقوا های بهداشتی دارای یک لایه پلی اتیلن می باشند که از تماس مستقیم محصول با مقوا جلوگیری میکند و این امر باعث رعایت بهداشت می شود و یا برای چاپ جعبه های دارویی و یا آرایشی بهداشتی از مقوا ایندربورد استفاده می شود زیرا این مقوا هم مقوا پشت سفید و بهداشتی می باشد.

برای چاپ سایر جعبه ها مانند جعبه چای، لامپ و جعبه لوازم یدکی می توان از مقوا پشت طوسی استفاده کرد. این مقوا مقرون به صرفه بوده و همچنین مقاومت لازم برای حفظ محصول را دارد.

عملیات تکمیلی پس از چاپ جعبه:

عملیات های تکمیلی به مراحلی گفته می شود که پس از چاپ انجام می شود تا محصول چاپی زیبا و جذاب شود این مراحل شامل:

- سلفون کشی

- طلاکوب و نقره کوب

- یووی موضعی - پنجره چسبانی

- برجسته سازی می باشد.

سلفون کشی:

سلفون یک لایه نازک نایلونی می باشد که در دو نوع مات و براق وجود دارد که به صورت حرارتی و یا سرد بر روی مقوا قرار می گیرد.

سلفون کشی جلوه خاص خود را دارد و در ضمن باعث بالا رفتن مقاومت جعبه در برابر پارگی می شود. طلاکوب یا نقره کوب: طلاکوب یا نقره کوب نوار حرارتی به رنگ طلایی یا نقره ای می باشد که توسط دستگاه بخصوص روی کار قرار می گیرد و باعث زیبایی و جلب توجه مشتری می شودو به طور معمول برند و لوگو یک محصول برای جلب توجه طلاکوب می شود.

یووی موضعی:

یووی یک ماده شیمیایی می باشد که باعث براق شدن کار چاپی می شود. یووی را می توان به صورت موضعی یا تنپلات برروی کار آورد.

پنجره چسبانی:

در بعضی از محصولات چاپی در جعبه ها نیاز است که قسمتی از محصول دیده شود در این صورت قسمت مورد نظر بعد از تیغ زنی با یک لایه شفاف از نایلون پوشیده می شود که هم جلوه بصری داشته و هم بخشی از محصول دیده می شود.

برجسته کاری:

برجسته کاری برای برجسته شدن لوگو و آرم به کار میرود و اغلب اوقات برجسته کاری همراه با طلاکوب می باشد که به نوعی یک حالت منحصر به فرد می باشد و اصالت محصول را نشان می دهد.

فرم ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید

تمام حقوق و مطالب منتشر شده در اینجا برای چاپ سه پاس محفوظ است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت وب هانا